nedeľa 16. októbra 2011

Ako si ľahko vytesať "sochu".

Možno vaše deti obdivujú ťažké kamenné sochy. Možno by ste si spolu s nimi tiež chceli nejakú vytesať, ale nechce sa vám búšiť do tvrdej žuly. Dá sa síce kúpiť mäkký mastenec pre "hobby-sochárčinu", ale ja mám pre vás jednoduchšie a lacnejšie riešenie. Aspoň pre tých, čo práve stavajú, prestavujú, alebo im ostal nejaký stavebný materiál z minulosti. Ale verím, že v obchodoch so stavebninami (Hornbach a pod.) sa dá kúpiť aj malé množstvo materiálu. Mám na mysli pórobetón, či ako sa to volá. Existujú rôzne druhy pórovitých tvárnic, ktoré sa dajú poľahky tvarovať hoci pílkou.

Môj kamarát si ešte ako chlapec opatroval jednu takú sivú tvárnicu, aby z nej neskôr "vytesal" sochu. Tá myšlienka mi ostala v hlave, a neskôr, keď sa aj mne dostal podobný materiál do ruky, skúsila som z neho tiež niečo vytvoriť. Stačí hoci skrutkovač (kto má, môže použiť dláto, alebo "majzlík") a kladivko. Aj s použitím malej sily z tvárnice ubúda rýchlo a dielko bude skoro hotové.

Môžete si ho potom vystaviť v záhrade, či na balkóne, kde vám bude ešte dlho pripomínať spoločné tvorivé chvíľky. Moja kamenná jašterička už niekoľko rokov zdobí záhradu svokrovcov a stále vyzerá atraktívne. Veľmi rýchlo získala zaujímavú patinu (vlhko a riasy sa v pórovitom materiáli držia veľmi dobre) a tak teraz pôsobí takmer ako socha z dávnych čias.


Jašterička pre Ondrejka. Teraz zdobí záhradu svokrovcov. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Našli ste čo ste hľadali? Inšpiroval vás článok k vlastnej aktivite? Podeľte sa. Bude mi potešením a povzbudením, keď zanecháte odkaz v komentároch, alebo kliknete v miniankete pod článkom.

Hľadali ste niečo iné? Chýba vám nejaká doplňujúca informácia? Alebo sa chcete na spýtať na niečo konkrétne? Takisto môžete použiť komentáre, alebo môj e-mail. Odpoviem skoro a rada.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...