pondelok 28. januára 2013

Ako sme maľovali pastelkami na látku



Momentálne nemáme doma poriadne farby na textil. Ale chceli sme si urobiť farebný obrázok na tašku. Tak sme museli improvizovať.



Tašku sme natiahli na kus kartónu (vlnitej lepenky zo starej škatule), upevnili kancelárskymi spinkami, aby bola látka napnutá a mohlo sa maľovať. Vzali sme si na to obyčajné farbičky značkčy Progresso. A šlo to celkom dobre. Maľovanie na látku je trochu náročnejšie než na papier, treba si ju pridržiavať, lebo aj napriek upevneniu sa chcela krčiť a posúvať. Ale ak by ste použili napr. lep na látku v spreji (exituje taká vychytávka, používa sa napr. pri maľovaní na hodváb namiesto vypínania), šlo by to ľahšie. Slimčo vznikol bez nejakých ťažkostí. 

Aby sa obrázok nerozmazával (a nevypral), zafixovala som ho lepidlom-lakom na dekupáž. Po prvom praní zreferujem, ako to drží. Ale verím, že by mal obrázok prežiť.

A čo vy chcete tiež maľovať na textil? Nemusí vás odradiť už ani cena farieb určených priamo na textil. :)

Mimochodom, existujú aj voskovky určené na maľovanie textilu. A tiež sa dajú použiť obyčajné voskové farbičky (zdoj informácie www.brydova.cz). Ale tie treba zažehliť. A asi by som sa bála takú tašku nosiť na svetlom oblečení, že by to púšťalo. Ale tiež sa rada nechám poučiť skúsenejšími. 



2 komentáre:

  1. Krásný nový kabátek blogu...tak to by mě nenapadlo Leti..staré dobré progresky. Chtěla jsem se jen zeptat, jestli lepidlo neprosákne a nevytvoří zevnitř tašky hrubší vrstvu. Napadlo mě dětské tričko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mija. Lepidlo trochu presiakne, treba dať dovnútra nejaký papier (stačí novinový, alebo na pečenie, ja som mala kartón), aby to nepresiaklo na druhú stranu. Ale nezdá sa mi to nejako priveľmi hrubé - asi tak, ako keď sú na tričku nažehlené obrázky.

      Odstrániť

Našli ste čo ste hľadali? Inšpiroval vás článok k vlastnej aktivite? Podeľte sa. Bude mi potešením a povzbudením, keď zanecháte odkaz v komentároch, alebo kliknete v miniankete pod článkom.

Hľadali ste niečo iné? Chýba vám nejaká doplňujúca informácia? Alebo sa chcete na spýtať na niečo konkrétne? Takisto môžete použiť komentáre, alebo môj e-mail. Odpoviem skoro a rada.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...