streda 28. novembra 2012

Lojové gule pre vtáčiky

Možno by ste si chceli vyrobiť také tie "guličky", čo zavesíte na strom a vtáky do dookola ozobávajú.


Neviem ako vás, ale mňa už od detstva fascinovala možnosť vyrobiť si vlastné "kvetináčové" krmítka pre vtáky. Skrátka klasika - do kvetináča pripevniť špagátik na zavesenie, zaistiť halúzkou, naplniť zrnkami a zaliať rozpusteným lojom. Potom necháme stuhnúť a zavesíme na konár, aby sa vtáčiky mohli kŕmiť. Vždy som  plánovala, že si raz čosi podobné vyrobím, a vždy môj plán stroskotával na tom, že neviem zohnať loj. Ak som sa o čosi pokúšala s domácou masťou, bola som sklamaná, že sa to v teplejšom počasí (čo je v Bratislave často) topilo a vytekalo.

A tak som sa rozhodla loj nahradiť niečím dostupnejším. Pre začiatok som stavila na istotu a kúpila "stužený pokrmový tuk" a mohli sme sa pustiť do práce.



Najskôr sme pripravili poháriky. Do dna som urobila dierku nebožiecom (dá sa aj rozpáleným klincom). Syn potom navliekol špagátik a na spodný koniec uviazal borovú šušku. Potom sme do pripravených téglikov  nasypali zrno (to zvládnu aj najmenšie deti :) ) a zaliali roztopeným tukom.

Tie malé valčeky sú vyrobené z kotúčikov od toaletného papiera. Každý kotúčik som rozstrihla na tri časti, postavila na podložku vystlanú papierom na pečenie (asi by bolo lepšie každú rolku odspodu obaliť alobalom - menej by to odspodu vytekalo, ale aj takto to šlo celkom dobre) a naplnila zmesou krmiva. Zmes sme zaliali roztopeným tukom. Ale keďže som sa trochu bála, aby to odspodu všetko nevytieklo, liala som tuk veľmi pomaly a s prestávkami. Odspodu potom ostali nezaliate časti, ktoré po zdvihnutí rolky vypadávali. Nevadí, stačilo rolky po vychladnutí otočiť, dosypať vysypané krmivo a zaliať zvyšným tukom.

Jedna kocka tuku (250g) nám vyšla na to, čo vidíte hore - dva tégliky a krúžky z dvoch roliek - plus zvyšok tuku sme vyliali do okrúhlej škatuľky od taveného syra a zasypali toľkým zrnom, aby bolo ponorené. Potom všetko spolu putovalo do chladničky.


Kruhové kŕmidlo (z trojuholníkového syra)
malo u vtáčikov úspech.

A nezabudnite aj do valčekov navliecť špagátik na zavesenie. Alebo ho budete lepiť tavnou pištoľou ako my? 8-)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Našli ste čo ste hľadali? Inšpiroval vás článok k vlastnej aktivite? Podeľte sa. Bude mi potešením a povzbudením, keď zanecháte odkaz v komentároch, alebo kliknete v miniankete pod článkom.

Hľadali ste niečo iné? Chýba vám nejaká doplňujúca informácia? Alebo sa chcete na spýtať na niečo konkrétne? Takisto môžete použiť komentáre, alebo môj e-mail. Odpoviem skoro a rada.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...