sobota 10. decembra 2011

Prekladaná hviezda



Minule som vám sľúbila návod na hviezdičku z papiera.
Na jej výrobu potrebujete len štvorec papiera (lepší je tenký papier - kancelársky, alebo ešte tenší) a nožničky.

Postup:

1. Štvorec papiera zložte po uhlopriečke a potom ešte raz po uhlopriečke.


2. Vznikne vám trojuholník, pričom stred štvorca bude v pravouhlom vrchole.


3. Papier zložíte ešte raz na polovicu - tak aby všetky vrcholy pôvodného štvorca boli na jednom mieste. Hore mám stred pôvodného štvorca.


4. Urobte rovný zástrih kúsok od horného vrcholu (stred pôvodného štvorca) popri najdlhšej strane. Je dôležité, aby ste strihali správnym smerom, inak vám nevyjde hviezda. Na mojom obrázku je okraj papiera (pôvodného štvorca) dolu.


5. Postupne pridávajte ďalšie rovnobežné zástrihy - koľko sa zmestí.

Zástrihy by mali končiť v rovnakej vzdialenosti kúsok od okraja

6. Štvorec opatrne rozložte. Zástrihy by mali mať tvar písmena "V". (Ak nemajú, niekde ste urobili chybu - potom musíte vziať nový kus papiera a začať od začiatku. Alebo vytvoriť niečo iné ;) )


7. Postupne vyhnite každý druhý pásik smerom von...


Nepárne pásiky nechávajte vnútri.



8. Až vám vznikne takáto hviezda.


Hotovo.
Teraz je už na vás, ako svoj výtvor použijete.


Môžete si hviezdu nalepiť na okno

Alebo na pohľadnicu - ako my pred rokmi.
(Už sa do nej zahryzol "zub času"...)

Nalepiť na výkres a zavesiť ako ozdobu

Alebo ako ozdobnú menovku na darčeky

Ja som ich použila na dotvorenie adventného kalendára 

Možno prídete na ďalšie spôsoby využitia. A možno sa necháte len inšpirovať a vytvoríte niečo celkom iné, celkom nové.

Nech sa vám darí!
A nezabudnite sa potom pochváliť! :)
Poteším sa každému komentáru.

...................................
PS: Ak som niečo nevysvetlila dosť zrozumiteľne, nebojte sa spýtať (napr. v komentároch), rada vám odpoviem čo najskôr.

1 komentár:

Našli ste čo ste hľadali? Inšpiroval vás článok k vlastnej aktivite? Podeľte sa. Bude mi potešením a povzbudením, keď zanecháte odkaz v komentároch, alebo kliknete v miniankete pod článkom.

Hľadali ste niečo iné? Chýba vám nejaká doplňujúca informácia? Alebo sa chcete na spýtať na niečo konkrétne? Takisto môžete použiť komentáre, alebo môj e-mail. Odpoviem skoro a rada.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...